Výstavy 2011

26.- 27.3.2011 MVP EURASIA Moskva (Rusko)
rozh.: Gianni Guffanti (I)

Už se stalo pravidlem, že v březnu vyrážím do dalekého Ruska do Moskvy na jednu z nejprestižnějších výstav světa – EURASIE. Jednalo se o jubilejní 20tý ročník nejvýznamnější výstavy v Rusku.

Velké poděkování patří moji kamarádce Olze Bolesko, která se každoročně o mně v Rusku stará a poskytuje mi veškeré zázemí a stará se o plný komfort mého pobytu. Také letos měla pro nás připravený program. Už ve čtvrtek ráno v pět mně vyzvedla na letišti a užívaly jsme si dva dny volna. Vyjely jsme si na zimní vyjížďku po řece Moskvě na krásné velké lodi. V kompletně prosklené a teplé restauraci při výborném obědě, kávičce a zmrzlinovém poháru prohlídka Moskvy byla skvělá. Také, mimo jiné, jsme byly bruslit - mnozí ze školy známe klasickou větu „Katať sa na kaňkach“ :o)) Já jsem stála na bruslích poprvé v životě, takže byl to opravdu velký zážitek. Nevynechaly jsme ani naši tradiční návštěvu v „Suchi baru“, kde jsme si pochutnaly na špičkových vybraných lahůdkách.

No v pátek večer jsme už začaly připravovat naše psy na velkou událost – 20tý jubilejní ročník EURASIA 2011!!

Bylo přihlášeno celkem 126 jorků! Posuzoval rozhodčí z Itálie pan Gianni Guffanti. Pro mě absolutně neznámý rozhodčí, kterého jsem nikdy neviděla – a nikdy mně neposuzoval. Nevěděla jsem vůbec co upřednostňuje a co se mu líbí. Byla jsem velice zvědavá, protože je vždy skvělé, když takovou významnou výstavu a v takovém počtu psů posuzuje rozhodčí, který nemá možnost z jiných výstav poznat psy a chovatele tohoto plemene. Proto jsem přesvědčena, že není absolutně ničím a nikým ovlivněn.

Mladá Gold Bohemia Platina Mastery York měla 25 fen ve své třídě mladých a De Luxe Bohemia Platina celkem 11 fen ve třídě šampionů! Konkurence opravdu obrovská. V Rusku je spousta krásných jorků z celého světa.

Posuzování trvalo do čtyř hodin odpoledne. Psů bylo opravdu hodně a pan rozhodčí si dal záležet na důkladném posouzení každého pejska jednotlivě a poté porovnával všechny v pohybu. Několikrát dával opět opakovaně „povel“ k posouzení v pohybu a opět ve statice ….. no bylo to opravdu napínavé.

Gold Bohemia Platina Mastery York je fenka, která se narodila u naší kamarádky Katarzyny Oleksy v Polsku. Pochází už z několika generací našich pejsků – její tatínek je Best One Bohemia Platina (syn našeho Světového vítězě a multišampiona „Pika“ Championa Lafit Bohemia Platina) a její maminkou je Zero Zone Bohemia Platina (dcera Charming Charlotte Bohemia Platina a vnučka Priscilly Presley Bohemia Platina). Na tuto výstavu měla přesně 12 měsíců, proto jsem si říkala, že nemá vůbec šanci a že se jdeme jenom ukázat. Když nás pan rozhodčí po dlouhém posuzování vybral do nejužšího výběru a nechal nás běhat „o pořadí“, říkala jsem si, že třeba dostaneme pořadí. I to by byl velký úspěch. Když obsadil třetí i druhé místo, ukázal na mně. Byla jsem první! No takové nadšení si neumíte představit! Naší Goldy to byla teprve druhá výstava a hned takový obrovský úspěch. Na porovnání o nejlepšího Juniora plemene jsem už nastoupila v klidu a vyhráli jsme opět! Naše Gold Bohemia Platina Mastery York – CAJC Junior WInner Eurasia 2011, Junior BOB, Junioršampion Ruska a nominace na Cruft's 2012!!

De Luxe Bohemia Platina už je ostřílená výstavami. Byla minimálně na 40ti výstavách, proto se chovala klidně a únavu po dlouhé cestě vůbec na sobě nedala znát.

Posouzení ve třídě 11ti krásných šampionek trvalo dost dlouho. Pan rozhodčí nemluvil anglicky, takže jsme se s ním vůbec nedokázali domluvit. Jen když jsem dala Luxu na posouzení na stůl, nahlas poznamenal „unissimo color!“ a tomu jsme teda rozuměla :o)a byla jsem potěšena. Také se mu velice líbila naše Luxa v pohybu. Neustále nás nechával běhat v kruhu znovu a znovu, bylo to opravdu hrozně napínavé a já viděla, že už k tabulce s číslem 3 postavil fenku. Takže se dále bojovalo o první a druhé místo. Když ukázal na mě s úsměvem, řekla jsem si, jsme druzí, taky super umístění. No když jsem se blížila k cedulkám s pořadím, viděla jsem, že také druhé místo je již obsazeno a pro nás zbylo místo první!! V porovnání o CACIBa vyhrála opět De Luxe Bohemia Platina :o)

O vítěze plemene jsme nastoupili já s De Luxe, Olga vzala Gold Bohemia Platina Mastery York. Luxa byla ve svém živlu a v pohybu opravdu zdolala veškerou konkurenci a stala se nejkrásnějším jorkem Eurasie 2011!

De Luxe Bohemia Platina – CAC, CACIB, BOS, BOB, VÍTĚZ EURASIE 2011, Šampionka Ruska, Šampionka RKF, Šampionka Eurasie, nominace na Cruft's 2012.

V závěrečných soutěžích byla dokonce na BIS vybrána mezi šest nejkrásnějších teriérů ve skupině.

Vystavovaly jsme ještě Best One bohemia Platina, který získal známku Výborný a Everesta Bakarat ve třídě šampionů předváděla Olga – Výborný 3. - v konkurenci 17ti krásných šampionů!

Umíte si představit mé nadšení, vyhrát tak prestižní výstavu se mi zdálo nemožné. Byla jsem štěstím bez sebe! Sen se stal skutečností. I když bohužel díky mého vítězství mám asi o pár nepřátel více, jak to tak ve světě bohužel chodí. Ale už teď se těším na příští Eurasii a uvažuji, které mé jorky tam vezmu :o)

Mé obrovské DĚKUJI patří panu rozhodčímu Giannimu Guffanti, za jeho nestranné posuzování a za tak fantastické ohodnocení mých psů a za jeho milý a příjemný přístup při posuzování! Také pani rozhodčí Monique Vam Brempt z Belgie, která v závěrečních soutěžích naši Luxu vybrala do nejlepší šestky psů ve skupině.

Nesmím zapomenout poděkovat Olze, za její přátelství a pohostinství. Také mému manželovi, který mi tohle všechno trpí už 24 let a poskytuje mi takové zázemí, že se této práci mohu věnovat naplno. A i když málokdo zná „naši Pavlínku“ – to je kamarádka, která mi denně pomáhá starat se o naší psí smečku a v mé nepřítomnosti se stará téměř o všechno – dovolím si jí také takto poděkovat, protože bez ní bych takového úspěchu dosáhnout nemohla.

Moc děkuji!

No jinak ale pro ty, kteří se dočetli až sem a kteří se sem tam rádi začtou do mého povídání, mám samozřejmě bonbónek nakonec ...

Poté co jsem se vrátila v neděli večer z výstavy v Lotyšsku, v pondělí si „odskočila“ na výlet do Paříže a vrátila se v úterý ráno domů ... jsem hned ve středu odjela autem do Vídně na letiště a odlítala do Moskvy. Nakonec i při návratu a přes obrovské potíže na letišti v Moskvě, kde moji psi opět „přibrali kilo a půl“ a nechtěli mě kvůli tomu pustit na palubu letadla a ani přes kontrolu. Tady zasáhla Olga a znalá těchto problémů vše „zařídila“, jinak bych asi neodletěla ... anebo bez jednoho psa :o). Potom všem jsem v pořádku přistála i se psy v neděli kolem půlnoci na letišti ve Vídni. Ale to jsem ještě netušila, co mně čeká!

Šťastná, že už jsem pouze 350 km po souši od domova, prošla jsem kontrolou, vyzvedla si zavazadla a zaplatila zrovna nelevné parkování svého auta na letišti od středy do neděle půlnoci a šťastná jsem došla ke svému autu. Naložila jsem psy a všechny věci a sedla za volant. Když jsem otočila klíčem, nestalo se vůbec nic! Motor ani neškytl! Vzhledem k tomu, že máme dva roky staré auto, nepředpokládala jsem závadu. Ale všimla jsem si, že v autě slabě svítilo světlo a za ty čtyři a půl dne to bohužel úplně vybilo baterku. Takže já sama o půlnoci v neděli na letišti v dešti – a co teď? Mohu zavolat asistenční službu, ale nemám ponětí, kolik by to stálo. Volala jsem svému automechanikovi do Čech – určitě měl ze mě radost, o půlnoci …. A tak jsem dostala podrobné instrukce, jak nastartovat auto pomocí kabelů a druhého auta.

Žádný problém přece prostřed noci v cizí zemi něco takového udělat, že? Tak jsme se do toho pustila. Když jsem chtěla domů, tak jsem musela „do akce“. No, přiznám se, že mi to trvalo hodinu, protože ani na parkingách ani v garážích na letišti jsem nikoho v noci nesehnala, anebo mi odmítl pomoc. Nakonec ale přece, na vzdáleném parkovišti taxíků v dispečinku mi ochotně pán nabídl půjčit kabely. Nakonec po pár anglických větách se mnou mluvil lámanou češtinou – bylo to velice milé! Sehnala jsem někoho, kdo mi pomohl, a ještě mluvil českyJ. No teď jsem musela sehnat auto, kdo by byl ochoten se mnou jet k mému autu a napojit kabely a nastartovat moje auto. Povedlo se mi sehnat staršího pána s BMW, ale bohužel, přes veškerou snahu to nešlo, jeho motor i baterie byli kompletně zalité v plastu a nemohli jsme chytit kontakt. Pak jsem narazila na skupinku lidí, kteří mi slíbili pomoc, ale po 20ti minutovém čekání mi bylo jasné, že už k mému autu nedojedou a dávno z parkoviště odjeli. Nakonec přijela stará felicie s dvěma mladíky. Společnými silami jsme nastartovali naši Toyotu a tak hurá na cestu domů!! No když jsem chtěla vyjet z parkoviště, tak mi samozřejmě už nevzalo parkovenku, protože jsem protáhla výjezd po platbě v letištní hale. Co teď? Nemohla jsme vypnout motor a vrátit se do letištní haly zaplatit další parking, opět bych nenastartovala! Takže jsem musela odstavit nastartované auto, nechat ho odemklé s klíčky ve startéru a běžet do letištní haly zaplatit rozdíl parkovného za tu hodinu a půl, co jsme protáhla. Vrátila jsme se a auto naštěstí stálo na svém místě i s plným obsahem J - zjevně se na letišti ve Vídni nekrade! Cesta domů byla hrozně únavná a nekonečná. Ty všechny posuny času v Rusku a potom u nás a také posun na letní čas mi dali zabrat. Domů jsem dorazila nad ránem kolem pěti hodin a to mi zrovna můj manžel dorodil fenku jorkšíra Kentoyu Extra – 5 miminek! a začínala rodit Society Angel Of Padawi's …. No, do postele jsem se dostala až v úterý večer. Dodnes vstávám ke štěňátkům, protože jich teď najednou máme takovou hezkou úrodu a tak uvažuji, jestli můj organismus se už konečně přizpůsobil na 5-6 hodin spánku denně. Je to zvláštní, ale když se nic neděje a je „klid“, tak už mi to tak nějak chybí. A práce s pejsky nás opravdu pohlcuje naplno. Asi už bez toho nebudeme ……………..

Takže naviděnou na další výstavě a za rok opět na Eurasii v Moskvě!

Gold Bohemia Platina Mastery York
Everest Bakarat
Everest Bakarat - 6 let

... a nakoupáno před výstavou :o)